reception carin

Bemannade öppettider i receptionen
V 25-33

MÅNDAG      07.00-20.00*
TISDAGAR    07.00-20:00*
ONSDAG      08:00-20:00*
TORSDAG    08:00-20:00*
FREDAG       07:00-13.00

LÖRDAG      08:00-12:00
SÖNDAG     Obemannat
*Stängt mån-tors 12-15

Tel: 042-23 69 79
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Öppettider med TAG (gäller endast kunder med hel- eller halvårskort)

MÅNDAG 06:00-22:00
TISDAG 06:00-22:00
ONSDAG 06:00-22:00
TORDAG 06:00-22:00
FREDAG 06:00-20:00

 LÖRDAG 07:00 - 18:00
 SÖNDAG 07:00 - 18:00

 

 

 

 

 

 

 

Kom när det passar dig - våra öppna klasser är för dig som gillar full flexibilitet.

Hos oss kan du träna funktionell träning, styrka, kondition och mycket mer. Klassiska favoriter som step-up och olika former av core-träning finns också representerade på schemat. I sommar varvar vi nyheter som Yogalates med klassiker som Step & Styrka och Terapeutisk yoga, Vi tränar inomhus i små grupper eller ute under bar himmel alternativt under vårt segeltak. Varför inte börja dagen på bästa sätt med morgonyoga?

Vi har 27 öppna klasser i veckan och breddar ständigt med nya klasser. Med guld- och silverkort kan du träna hur mycket du vill på de öppna klasserna men vi erbjuder också 10-kort och engångsträning. 

  • Personligt bemötande
  • Engagemang
  • Små grupper
  • Lite annorlunda
  • Ingen anonym träningsfabrik
Öppna klasser sommar 2022. 
  FÖRMIDDAG 07.00-12 EFTERMIDDAG 15-17.45 KVÄLL 18-20
MÅNDAG

Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjuk flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans.

TBT är en stryrkeklass med fokus på uthållighet och hållning. Vi tränar igenom hela kroppen med låga vikter och många reps. Passar alla nivåer av deltagare.

Den här klassen är för dig som är nyfiken på yoga eller har haft ett upphåll i din träning, vill bli rörligare och ta hand om din kroppp. Kanske hör du till dem som vill prova länge med tror att du är för stel eller otränad. Inget kan vara mer fel. Passar dig som behöver egentid och vill mjuka upp kroppen.

 

Intensivt Step Up pass med lite klurigare kombinationer, för dig som tränat Step Up tidigare.

Magstark är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg, mage, ben och rumpa, men också bättre hållning, smidighet och balans.

 

 

Ge dig själv tid att släppa på spänningar. Vare sig du precis kört ett hårt pass eller inte har du glädje av den här klassen. Vi går igenom hela kroppen, öppnar upp, förlänger och varvar ner till skön musik. Inga skor behövs, men ta gärna med dig en varm överdragströja. Du är INTE för stel - välkommen!

TISDAG

Börja dagen på bästa sätt! Här är passet för dig som är morgonpigg, eller vill ha hjälp att komma upp i tid. Vi kör en varierad funktionell träning så att hela kroppen mår bra!

 

En styrkeklass där vi fokuserar på mage, lår och rumpa. Vi använder oss främt av vår egen kroppsvikt men tar också hjälp av gummiband och vikter.

 

 

En styreklass där vi fokuserar på rumpa och lår. Vi använder oss främst av vår egen kroppsvikt men tar också hjälp av gummiband och vikter. var beredd att "pumpa rumpa".

En pilatesklass på fortsättningsnivå. Skonsam men supereffektiv träning med syfte att stärka kroppens ”kraftstation”, dvs musklerna i magen, ländryggen, skinkorna och låren. Fokus ligger på korrekt teknik, kroppskännedom och koncentration.
Alla är välkomna men vi rekommenderar att du har gått en grundkurs i Pilates.

 

3 minuter styrka - 2 minuter kondition - 1 minut magträning.

En fysisk, dynamisk yogaklass för dig yogat tidigare. Vi tränar andning, styrka, rörlighet och balans. Avslutas med avslappning.

 

ONSDAG

Detta är ett pass där fokus ligger på att få härlig energi till roliga övningar för hela kroppen. Variationen är stor och målet är att ha kul i din träning.

En holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar bara med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett flöde av olika rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans.

 

Latino är ett fartfyllt danspass till härliga latinska rytmer. De klassiska latindanserna har anpassats till solodanser där hela kroppen engageras! Vi dansar samba, cha-cha-cha, jive och rumba! Alla kan vara med, du behöver inte ha dansat tidigare.

Styrkeinriktat träningspass där vi använder hantlar och skivstång . Träning för hela kroppen. Klassen är utomhus.

 

TORSDAG
Med inspiration från balett, yoga och funktionell träning får du en genomkörare för hela kroppen på ett effektivt, men skonsamt sätt. Du tränar styrka,kroppskontroll, bålstabilitet, rörlighet och balans på ett lättsamt och tillåtande sätt.

TBT är en styrkeklass med fokus på uthållighet och hållning. Vi tränar igenom hela kroppen med låga vikter och många reps. Passar alla nivåer av deltagare. 

 

Tabataintervaller är maximal intensiv intervallträning där du gör så många repetitioner som du kan av samma övning under 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Intervallerna upprepas 8 gånger. Passet är uppbyggt på enkla cardioövningar.

 

Yoga som terapi är inget nytt. Forskning visar att yoga ger ökad rörlighet, lindrar värk och sänker blodtrycket. Med inspiration från Viniyoga använder vi enkla kroppsrörelser, andning och avslappningsövningar för att öka cirkulationen och påverka olika problem/obalanser i nacke/axlar/skuldror samt bäcken/ryggrad.
FREDAG

Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjuk flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans.

Förvänta dig en intensiv och rolig pilatesklass, där vi kombinerar styrka, rörlighet och koordination med en mix av redskap som bollar, band och rullar för att ge dig det bästa av pilates.

Funktionell träning för hela kroppen. För att bibehålla styrka och rörlighet behöver vi träna i olika rörelseplan, vi behöver trycka, dra, hoppa, sträcka och böja samt rotera i olika riktningar. Vi anväder oss av olika redskap och den egna kroppen för att träna styrka, uthållighet, rörlighet och balans. Kom och bli stark som en björn och smidig som en katt!

 

LÖRDAG

På Yogalates kombinerar vi yoga med stärkande pilates. En holistisk träningsform som ger ökad kroppskännedom, en bättre hållning och en känsla av förlängning. Vi fokuserar på balans, styrka, koordination och smidighet och jobbar utifrån det djupa andetaget med mjuka, flödande och stärkande rörelser på matta.Vi bygger styrka inifrån och ut. Alla är välkomna oavsett erfarenhet

Här varvar vi step och styrka. i konditionsdelen jobbar vi med pulshöjande stegkombination på stepbräda. I styrkedelen utmanar vi kroppens alla muskler genom vikter och kroppens egna motstånd.


 

SÖNDAG

Funktionell träning utomhus där vi mixar kondition med styrka. Kläder efter väder.

 

Yinformen är en lugn och meditativ form av yoga baserad på att hålla ett fåtal olika positioner passivt under en längre period. På så sätt stretchas bindväven runt ben, leder och organ vilket gör att såväl rörlighet som smidighet ökar, samtidigt som kroppens energikanaler påverkas. Att praktisera Yinyoga är att vända uppmärksamheten inåt och tillåta det som är, att få vara.


 
Bokning
  • Förboka dig alltid till alla pass.
  • Aktuella klasser och tillgängliga platser ser du på "Boka"-knappen i menyn.
  • Tänk på att avboka din plats senast 2 timmar före klass.
  • Morgon- och fm.träning avbokas senast 18.00 dagen innan.
  • Åldersgräns: 16 år.
  • Klasser markerad med * är ungdomar 12-15 år välkomna att träna för 100 kr/pass.
Med reservation för ändringar.

 

Våra pass
3 minuter styrka, 2 minuter kondition, 1 minut magträning. En riktig genomkörare! Kräver inga förkunskaper men en stor portion vilja och lite "dj-a anamma".
En rolig konditionsklass där du tränar både kondition och styrka. 20 min aerobic, 20 min step-up och 20 min styrka för mage och rygg är en perfekt mix. Passet är uppbyggt av enkla och effektiva övningar som får pulsen att öka och passar både nybörjare och mer vana deltagare.
Med inspiration från balett, yoga och funktionell träning får du en genomkörare av hela kroppen på ett effektivt men ändå skonsamt sätt. Du tränar styrka, kroppskontroll, bålstabilitet, rörlighet och balans - i takt till härlig musik.
En styreklass där vi fokuserar på rumpa och lår. Vi använder oss främst av vår egen kroppsvikt men tar också hjälp av gummiband och vikter. var beredd att "pumpa rumpa".
Förvänta dig en intensiv och rolig pilatesklass, där vi kombinerar styrka, rörlighet och koordination med en mix av redskap som bollar, band och rullar för att ge dig det bästa av pilates.
Klassen för dig som vill bli starkare i mage, rygg, rumpa och lår och förbättra din balans, stabilitet och hållning.En form av stationsträning där vi använder bollar, stabilitetsrullar, gummiband och lättare vikter.
Funktionell träning utomhus där vi mixar kondition med styrka. Kläder efter väder.
Funktionell träning för hela kroppen. För att bibehålla styrka och rörlighet behöver vi träna i olika rörelseplan, vi behöver trycka, dra, hoppa, sträcka och böja samt rotera i olika riktningar. Vi anväder oss av olika redskap och den egna kroppen för att träna styrka, uthållighet, rörlighet och balans. Kom och bli stark som en björn och smidig som en katt!
Detta är ett pass där fokus ligger på att få härlig energi till roliga övningar för hela kroppen. Variationen är stor och målet är att ha kul i din träning. Cirkel träning.
Latino är ett fartfyllt danspass till härliga latinska rytmer. De klassiska latindanserna har anpassats till solodanser där hela kroppen engageras! Vi dansar samba, cha-cha-cha, jive och rumba! Alla kan vara med, du behöver inte ha dansat tidigare.
Magstark är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg, mage, ben och rumpa, men också bättre hållning, smidighet och balans.
MLR står för Mage-Lår-Rumpa. En klassisk toningklass med många repetitioner. Vi använder oss av step-bräda, vikter, hantlar och gummiband. Passar alla oavsett ålder och erfarenhet och är perfekt att kombinera med en konditionsklass.
Styrkeinriktat träningspass för hela kroppen. Vi använder oss av skivstång, hantlar, gummiband och bräda för att träna styrka, stabilitet och uthållighet.
Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans.
En pilatesklass på fortsättningsnivå. Skonsam men supereffektiv träning med syfte att stärka kroppens ”kraftstation”, dvs musklerna i magen, ländryggen, skinkorna och låren. Fokus ligger på korrekt teknik, kroppskännedom och koncentration. Alla är välkomna men vi rekommenderar att du har gått en grundkurs i Pilates.
Ge dig själv tid att släppa på spänningar. Vare sig du precis kört ett hårt pass eller inte har du glädje av den här klassen. Vi går igenom hela kroppen, öppnar upp, förlänger och varvar ner till skön musik. Inga skor behövs, men ta gärna med dig en varm överdragströja. Du är INTE för stel - välkommen!
En holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar bara med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett flöde av olika rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans. Under dessa 45 minuter sitter/ligger du inte ner alls. Du använder dina fötter och händer som aktiva utgångspunkter för de olika rörelserna. Är du stel blir du mjuk och är du mjuk blir du stark!
Den här klassen är för dig som är nyfiken på yoga eller har haft ett upphåll i din träning, vill bli rörligare och ta hand om din kroppp. Kanske hör du till dem som vill prova länge med tror att du är för stel eller otränad. Inget kan vara mer fel. Passar dig som behöver egentid och vill mjuka upp kroppen.
Intensivt Step Up pass med lite klurigare kombinationer, för dig som tränat Step Up tidigare.
Här varvar vi step och styrka. I konditionsdelen jobbar vi med pulshöjande stegkombinationer på stepbräda. I styrkedelen utmanar vi kroppens alla muskler genom vikter och kroppens egna motstånd.
Tabataintervaller är maximalintensiv intervallträning där du gör så många repetitioner du kan av samma övning under 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Intervallerna upprepas 8 gånger. Passet är uppbyggt på enkla cardioövningar.
TBT är en styrkeklass med fokus på uthållighet och hållning. Vi tränar igenom hela kroppen med låga vikter och många reps. Passar alla nivåer av deltagare.
Yoga som terapi är inget nytt. Forskning visar att yoga ger ökad rörlighet, lindrar värk och sänker blodtrycket. Med inspiration från Viniyoga använder vi enkla kroppsrörelser, andning och avslappningsövningar för att öka cirkulationen och påverka olika problem/obalanser i nacke/axlar/skuldror samt bäcken/ryggrad.
Yinformen är en lugn och meditativ form av yoga baserad på att hålla ett fåtal olika positioner passivt under en längre period. På så sätt stretchas bindväven runt ben, leder och organ vilket gör att såväl rörlighet som smidighet ökar, samtidigt som kroppens energikanaler påverkas. Att praktisera Yinyoga är att vända uppmärksamheten inåt och tillåta det som är, att få vara.
En fysik, dynamisk yogaklass för dig yogat tidigare. Vi tränar andning, styrka, rörlighet och balans. Avslutas med avslappning.
På Yogalates kombinerar vi yoga med stärkande pilates. En holistisk träningsform som ger ökad kroppskännedom, en bättre hållning och en känsla av förlängning. Vi fokuserar på balans, styrka, koordination och smidighet och jobbar utifrån det djupa andetaget med mjuka, flödande och stärkande rörelser på matta.Vi bygger styrka inifrån och ut. Alla är välkomna oavsett erfarenhet.
Börja dagen på bästa sätt! Här är passet för dig som är morgonpigg, eller vill ha hjälp att komma upp i tid. Vi kör en varierad funktionell träning så att hela kroppen mår bra!
Yoga som terapi är inget nytt. Forskning visar att yoga ger ökad rörlighet, lindrar värk och sänker blodtrycket. Med inspiration från Viniyoga använder vi enkla kroppsrörelser, andning och avslappningsövningar för att öka cirkulationen och påverka olika problem/obalanser i nacke/axlar/skuldror samt bäcken/ryggrad.
Vägen till hälsa och välbefinnande börjar här...
UPP