reception carin

Ordinarie öppettider fr.o.m. 2019-08-26

MÅNDAGAR 08:00-20:00
TISDAGAR 06:30-20:00
ONSDAGAR 08:00-21:00
TORSDAGAR 08:00-20:00
FREDAGAR 07:00-18:00*
LÖRDAGAR 08:00-12:00
SÖNDAGAR 09:00-12:00

*receptionen stänger kl. 17:00

Tel: 042-23 69 79
Mobil: 0707-95 47 27
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Öppettider helgdagar

 

Kom när det passar dig - våra öppna klasser är för dig som gillar full flexibilitet.

Hos oss kan du träna funktionell träning, tabata och mycket mer. Klassiska favoriter som step-up och olika former av core-träning finns också representerade på schemat såväl som höstens nyheter Soma Move, MLR och Vinyasa Flow Yoga. Och varför inte börja dagen på bästa sätt med morgonyoga?

Vi har 28 öppna klasser i veckan och breddar ständigt med nya klasser. Med guld- och silverkort kan du träna hur mycket du vill på de öppna klasserna men vi erbjuder också 10-kort och engångsträning. 

  • Personligt bemötande
  • Engagemang
  • Små grupper
  • Lite annorlunda
  • Ingen anonym träningsfabrik
Öppna klasser Hösten 2019 
  FÖRMIDDAG 06.30-12 EFTERMIDDAG 13-18 KVÄLL 18-20
MÅNDAG
Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans. Alla nivåer och deltagare är välkomna.
Är du redo att pumpa rumpa? Booty är en kort, effektiv styrkeklass med fokus på rumpa och lår. Vi använder främst vår egen kroppsvikt men tar också hjälp av bräda, gummiband och vikter. Effektiva övningar som utmanar uthålligheten och styrkan i benen samtidigt som de formar och tightar. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.

Intensivt Step up pass med lite klurigare kombinationer; för dig som tränat Step tidigare.

Magstark är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg och mage, men också bättre hållning. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.

Ge dig själv tid att släppa på spänningar. Vare sig du precis kört ett hårt pass eller inte har du glädje av den här klassen. Vi går igenom hela kroppen, öppnar upp, förlänger och varvar ner till skön musik. Inga skor behövs, men ta gärna med dig en varm överdragströja. Du är INTE för stel - välkommen! Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.
En holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar bara med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett flöde av olika rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans. Under dessa 45 min sitter/ligger du inte ner alls. Du använder dina fötter och händer som aktiva utgångspunkter för de olika rörelserna. Är du stel, blir du mjuk och är du mjuk blir du stark.

 

TISDAG

Börja dagen på bästa sätt! Här är passet för dig som är morgonpigg, eller vill ha hjälp att komma upp i tid. Vi kör varierad funktionell träning så att hela kroppen mår bra!

Funktionella övningar med boll, stabilitetssrulle, kettlebells mm. En rolig och utmanande form av stationsträning. Passar alla nivåer.
MLR står för Mage, Lår, Rygg, Rumpa. En klassisk toningklass med många repetitioner. Vi använder oss av step-bräda, vikter, hantlar och gummiband. Passar alla oavsett ålder och erfarenhet och är perfekt att kombinera med en konditionsklass. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.

Träna kondition, styrka och balans på en liten trampolin. JUMPINGFitness är en rolig, effektiv och skonsam träningsform som passar alla åldrar, från elitidrottare till nybörjare. Du får snabba resultat, JUMPING aktiverar alla muskler i kroppen, du får en ökad spänst och ett effektivare löpsteg. Mätningar visar att man förbränner 600-1000 kalorier under en klass. Let's JUMP and have fun!Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.

Tuff och utmanande styrkeklass för hela din överkropp. Vi tränar axlar, bröst, biceps, triceps och rygg med hjälp av hantlar/gummiband/kettlebells och vår egen kroppsvikt. Bra komplement till Jumping, Tabata och din löpträning.
Tabata är maximalintensiv intervallträning där du gör så många repetitioner du kan av samma övning under 20 sek och vilar i 10 sek. Intervallerna upprepas 8 gånger. Passet är uppbyggt på enkla cardioövningar.
ONSDAG

Klassen för dig som vill bli starkare i mage, rygg, rumpa och lår och förbättra din balans, stabilitet och hållning.
En form av stationsträning där vi använder bollar, stabilitetsrullar, gummiband och lättare vikter.

 

En öppen klass i pilates med styrka, rörlighet och koordination. Klassen är utformad som ett cirkelpass med en mix av redskap som bollar, band och TRX för att ge dig det bästa av pilates. Öppen för alla nivåer av deltagare.
Det är roligt, det är enkelt och det är garanterat svettigt. IW är en säker träningsmetod som ger dokumenterat hög kaloriförbränning och kondition, samtidigt som du tränar mage, rygg, hållning och balans. IW passar alla eftersom du själv bestämmer motstånd och intensitet.

 

 

Styrkeinriktat träningspass för hela kroppen. Vi använder oss av skivstång, hantlar, gummiband och bräda för att träna styrka, stabilitet och uthållighet.

TORSDAG
Med inspiration från balett, yoga och funktionell träning får du en genomkörare av hela kroppen på ett effektivt men ändå skonsamt sätt. 
Du tränar styrka, kroppskontroll, bålstabilitet, rörlighet och balans - i takt till härlig musik.
Träna kondition, styrka och balans på en liten trampolin. JUMPINGFitness är en rolig, effektiv och skonsam träningsform som passar alla åldrar, från elitidrottare till nybörjare. Du får snabba resultat, JUMPING aktiverar alla muskler i kroppen, du får en ökad spänst och ett effektivare löpsteg. Mätningar visar att man förbränner 600-1000 kalorier under en klass. Let's JUMP and have fun!

En holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar bara med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett flöde av olika rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans. Under dessa 45 min sitter/ligger du inte ner alls. Du använder dina fötter och händer som aktiva utgångspunkter för de olika rörelserna. Är du stel, blir du mjuk och är du mjuk blir du stark.

 

 

Intensivt Step up pass med lite klurigare kombinationer; för dig som tränat Step tidigare.

Är du redo att pumpa rumpa? Booty är en kort, effektiv styrkeklass med fokus på rumpa och lår. Vi använder främst vår egen kroppsvikt men tar också hjälp av bräda, gummiband och vikter. Effektiva övningar som utmanar uthålligheten och styrkan i benen samtidigt som de formar och tightar. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.

FREDAG

Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans. Alla nivåer och deltagare är välkomna.

 

Funktionella övningar med boll, stabilitetsrulle, kettlebells m.m. En rolig och utmanande form av stationsträning.
Funktionell träning för hela kroppen. "If you don´t use it you lose it". För att bibehålla styrka och rörlighet behöver vi träna i olika rörelseplan _ trycka, dra, hoppa, sträcka, böja och rotera i olika riktningar. Använda kroppen till det den är gjord för att göra. Vi använder oss av olika redskap och den egna kroppen för att träna styrka, uthållighet, rörlighet och balans. Kom och bli stark som en björn och smidig som en katt!
 
LÖRDAG
MLR står för Mage, Lår, Rygg, Rumpa. En klassisk toningklass med många repetitioner. Vi använder oss av step-bräda, vikter, hantlar och gummiband. Passar alla oavsett ålder och erfarenhet och är perfekt att kombinera med en konditionsklass. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.

Vinyasa Flow är en mjukt flödande, dynamisk yogaklass. Vi tränar styrka, rörlighet och balans till stämningsfull musik. Klassen är guidad och passar alla nivåer av yogautövare. Avslutas med avslappning. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.

3 minuter styrka, 2 minuter kondition, 1 minut magträning. En riktig genomkörare! Kräver inga förkunskaper men en stor portion vilja och lite "dj-a anamma".

 

   
 SÖNDAG

 

Funktionella övningar med boll, stabilitetssrulle, kettlebells mm. En rolig och utmanande form av stationsträning. Passar alla nivåer.

   

 

Bokning
  • Förboka dig alltid till alla pass.
  • Aktuella klasser och tillgängliga platser ser du på "Boka"-knappen i menyn.
  • Tänk på att avboka din plats senast 2 timmar före klass.
  • Morgon- och fm.träning avbokas senast 18.00 dagen innan.
  • Åldersgräns: 16 år.
  • Klasser markerad *från 12 år
Med reservation för ändringar.

 Våra pass
  1. 60 reps#Kom till ett pass där fokus ligger på många repetioner av styrkeövningar varvat med kondition. För de som vill nöta teknik och få en bra genomgång.#hidden
  2. 3-2-1#3 minuter styrka, 2 minuter kondition, 1 minut magträning. En riktig genomkörare! Kräver inga förkunskaper men en stor portion vilja och lite "dj-a anamma".
  3. Aerobics#Effektiv konditionsträning med klassiska aerobicssteg som sätts ihop till en hel koreografi. Du tränar kondition och koordination med härligt musik och ler! Det är ingen slump att aerobics, efter mer än 30 år, fortfarande är aktuell. Det är rolig träning som funkar!
  4. Barre#Var beredd att svettas vid stången i en klass som förenar balett med pilates och fitness. Ett intensivt träningspass för hela kroppen. Efter klassen kommer du att förstå vad som menas med att "pumpa rumpa".#hidden
  5. Barre Move#Med inspiration från balett, yoga och funktionell träning får du en genomkörare av hela kroppen på ett effektivt men ändå skonsamt sätt. 
    Du tränar styrka, kroppskontroll, bålstabilitet, rörlighet och balans - i takt till härlig musik.
  6. Booty#Är du redo att pumpa rumpa? Booty är en kort, effektiv styrkeklass där vi fokuserar på rumpa och lår. Vi använder främst vår egen kroppsvikt, men tar också hjälp av bräda, gummiband och vikter. Effektiva övningar som utmanar uthålligheten och styrkan i benen samtidigt som de formar och tightar.
  7. Cardio Pilates#Förvänta dig en intensiv och utmanande pilatesklass, där vi kombinerar styrka, rörlighet och koordination. Klassen är utformad som ett cirkelpass med en mix av redskap som bollar, band och TRX för att ge dig det bästa av pilates.
  8. Core Ball#Ett träningspass med stabilitetsboll för ökad bålstyrka och bättre balans. Klassen är öppen för ungdomar mellan 12-15 år.#hidden
  9. Core Balance#Klassen för dig som vill bli starkare i mage, rygg, rumpa och lår och förbättra din balans, stabilitet och hållning.
    En form av stationsträning där vi använder bollar, stabilitetsrullar, gummiband och lättare vikter.
  10. Danza#För dig som gillar zumba och att dansa dig i form. Dans till den senaste musiken. Träning som är kul, lätt att följa och får dig att må bra.#hidden
  11. Familjeyoga#Att träna yoga med familjen är ett bra sätt att ta hand om både kroppen och knoppen. Klassen kommer att innehålla lekfulla inslag, parövningar och avslappning. Ingen tidigare erfarenhet av yoga behövs. (Från 8 år.)#hidden
  12. Funktionell Cirkel#Funktionella övningar med boll, stabilitetsrulle, kettlebells mm. En rolig och utmanande form av stationsträning. Passar alla nivåer.
  13. Funktionell Fitness#Funktionell träning för hela kroppen. För att bibehålla styrka och rörlighet behöver vi träna i olika rörelseplan, vi behöver trycka, dra, hoppa, sträcka och böja samt rotera i olika riktningar. Vi anväder oss av olika redskap och den egna kroppen för att träna styrka, uthållighet, rörlighet och balans. Kom och bli stark som en björn och smidig som en katt!
  14. Garuda#Garuda är perfekt för dig som vill bli BÅDE stark och smidig. Träningen kan bäst beskrivas som en blandning av coreträning, yoga och tai chi. Flödet i träningen gör att man blir mjukare i kroppen och lederna.#hidden
  15. Hatha Yoga Flow#Vår Hathayoga är en fysisk yoga, denna klass är på fortsättningsnivå. Stående och sittande positioner utförs i samklang med andningen, avslutas med liggande nedvarvning och avslappning.#hidden
  16. Hatha Yoga Soft#Vår Hathayoga är en mjuk fysisk yoga i lugnt tempo som passar alla nivåer av deltagare. Stående och sittande positioner utförs i harmoni med andningen och avslutas med liggande nedvarvning och avslappning.#hidden
  17. Indoor Walking#Det är roligt, det är enkelt och det är garanterat svettigt. Indoor Walking är säker träningsmetod som ger dokumenterat hög kaloriförbränning och kondition, samtidigt som du tränar mage, rygg, hållning och balans. Du går/springer på en ”crosstrainer” till medryckande musik med en ledare som peppar dig att ge det lilla extra. Indoor Walking passar alla eftersom du själv bestämmer motstånd och intensitet. Vid fint väder tränar vi ute på altanen!
    Inga förkunskaper krävs.
  18. Jumping#Träna kondition, styrka och balans på en liten trampolin. JUMPINGFitness är en rolig, effektiv och skonsam träningsform som passar alla åldrar, från elitidrottare till nybörjare. Du får snabba resultat, JUMPING aktiverar alla muskler i kroppen, du får en ökad spänst och ett effektivare löpsteg. Mätningar visar att man förbränner 600-1000 kalorier under en klass. Let's JUMP and have fun!
  19. Lower Body Toning#Den perfekta klassen för dig som vill få plattare mage, fastare rumpa och lår.#hidden
  20. Magstark#Magstark är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg, mage, ben och rumpa, men också bättre hållning, smidighet och balans.
  21. Megacore#Ett kort, intensivt pass som stärker mage, rygg och rumpa. Vi jobbar med motstånd i form av gummiband och viktplattor, vilket gör det möjligt att anpassa belastningen och samtidigt utmana kroppen maximalt. Passet är 25-35 min och passar utmärkt att kombinera med ett annat pass eller träning i gymmet.#hidden
  22. MLR#MLR står för Mage-Lår-Rumpa. En klassisk toningklass med många repetitioner. Vi använder oss av step-bräda, vikter, hantlar och gummiband. Passar alla oavsett ålder och erfarenhet och är perfekt att kombinera med en konditionsklass.
  23. Morgonyoga#Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans.
  24. Muscle Mix#Styrkeinriktat träningspass för hela kroppen. Vii använder oss av skivstång, hantlar, gummiband och bräda för att träna styrka, stabillitet och uthållighet.
  25. Pilates#Pilates bygger på en unik kombination av rörelser som utförs i lugn takt, med syfte att stärka kroppens ”kraftstation”, dvs musklerna i buken, ländryggen, skinkorna och låren. Fokus ligger på korrekt teknik, andning, kroppskännedom och koncentration.
    Pilates är speciellt bra för dig som lätt får ryggproblem.#hidden
  26. PreSki#Att åka utför är roligt. Det blir ännu roligare om man förberett sig!PreSki är ett fyspass där vi tränar styrka i core, ben och rumpa. Explosivitet, balans- och mjölksyreträning varvat med intervaller kommer att ge dig både benstyrka och uthållighet. Den perfekta uppladdningen inför skidsäsongen!#hidden
  27. Push & Pull#Genomkörare för hela din överkropp. Vi tränar alla muskler i överkroppen med hjälp av skivstång, vikter och vår egen kroppsvikt. Ett effektivt och utmanande träningspass.#hidden
  28. Push & Pull Express#Genomkörare för hela din överkropp. Vi tränar alla muskler i överkroppen med hjälp av skivstång, vikter och vår egen kroppsvikt. Vi jobbar i serier som är uppbyggda på fyra övningar där vi arbetar i 40 sek intervaller x 2. Effektivt och utmanande träningspass.#hidden
  29. Release & Relax#Ge dig själv tid att släppa på spänningar. Vare sig du precis kört ett hårt pass eller inte har du glädje av den här klassen. Vi går igenom hela kroppen, öppnar upp, förlänger och varvar ner till skön musik. Inga skor behövs, men ta gärna med dig en varm överdragströja. Du är INTE för stel - välkommen!
  30. Soma Move#En holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar bara med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett flöde av olika rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans. Under dessa 45 minuter sitter/ligger du inte ner alls. Du använder dina fötter och händer som aktiva utgångspunkter för de olika rörelserna. Är du stel blir du mjuk och är du mjuk blir du stark!
  31. Sportmassage#En form av självmassage som utförs med hjälp av rulle och boll. Med en kombination av rörelser, tryck och stretching behandlar vi muskler, bindväv, och triggerpunkter. Tekniken har de senaste åren ökat i popularitet både bland idrottare och motionärer eftersom den effektivt löser upp spänningar, ökar flexibiliteten och påskyndar återhämtningsprocessen.
    Välkommen till smärtblandad förtjusning!#hidden
  32. Step Ball#Enkel men effektiv Step Up träning för att få upp flåset + 25 min supereffektiv mag- och ryggträning på bollen = en oslagbar mix!#hidden
  33. Step Up#Intensivt Step Up pass med lite klurigare kombinationer, för dig som tränat Step Up tidigare.
  34. Step & Styrka#Här varvar vi step och styrka. I konditionsdelen jobbar vi med pulshöjande stegkombinationer på stepbräda. I styrkedelen utmanar vi kroppens alla muskler genom vikter och kroppens egna motstånd.#hidden
  35. Tabata HIIT#Tabataintervaller är maximalintensiv intervallträning där du gör så många repetitioner du kan av samma övning under 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Intervallerna upprepas 8 gånger. Passet är uppbyggt på enkla cardioövningar.
  36. Terapeutisk Yoga#Mjuka yogarörelser som utförs sittande eller liggande för att släppa på spänningar och öka rörligheten i axlar, skuldror, rygg och bäcken samt andningsövningar och avslappning. Målet är att skapa förutsättningar för kroppens självläkande kraft. Klassen passar både nybörjare och erfarna yogisar.#hidden
  37. Total Barre#Var beredd att svettas vid stången i en klass som förenar balett med pilates och fitness. Ett intensivt träningspass för hela kroppen. Efter klassen kommer du att förstå vad som menas med att "pumpa rumpa".#hidden
  38. Ungdomsklasser under midvinterschemat#I vårt Midvinterschema har vi sänkt åldersgränsen på flera öppna klasser. På följande vuxenklasser är du mellan 12-15 år välkommen att träna för 100 kr/pass. Tänk på att boka din plats i receptionen! Det året du fyller 16 år räknas du som vuxen. #hidden
  39. Utefys#En utmanande form av funktionell cirkelträning där vi tränar dels med den egna kroppen som motstånd men också med redskap som kettlebell, hantlar mm. Ett roligt och varierande pass som aldrig ser likadant ut, men som garanterat ger dig en härlig utmaning! Passet körs ute. Vid dåligt väder (regn och rusk), inomhus. En sak är säker, du kommer bli trött och du kommer gå hem med ett leende på läpparna. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.#hidden
  40. Upper Body Challenge#Tuff och utmanande styrkeklass för hela din överkropp. Vi tränar axlar, bröst, biceps, triceps, mage och rygg med hjälp av hantlar/gummiband/kettlebells och vår egen kroppsvikt. Bra komplement till Step Up, IW och din löpträning.
  41. Vinyasa flow yoga#Vinyasa Flow är en mjuk flödande, dynamisk yogaklass. Vi tränar styrka, rörlighet och balans till stämningsfull musik. Klassen är guidad och passar alla nivåer av yogautövare. Avslutas med avslappning.
  42. Wake me up!#Börja dagen på bästa sätt! Här är passet för dig som är morgonpigg, eller vill ha hjälp att komma upp i tid. Vi kör en varierad funnktionell träning så att hela kroppen mår bra!
  43. Yoga#Vår yoga är baserad på Ashtangayogans första serie med influencer av Iyengaryogans mer terapeutiska hållning. Den har en mjuk approach, där hänsyn tas till individens förutsättningar, kroppshistoria, tankar och känslor. Varje klass avslutas med nedvarvning och avslappning.#hidden
  44. Yinyoga#Yinformen är en lugn och meditativ form av yoga baserad på att hålla ett fåtal olika positioner passivt under en längre period. På så sätt stretchas bindväven runt ben, leder och organ vilket gör att såväl rörlighet som smidighet ökar, samtidigt som kroppens energikanaler påverkas. Att praktisera Yinyoga är att vända uppmärksamheten inåt och tillåta det som är, att få vara.#hidden
 
Vägen till hälsa och välbefinnande börjar här...
UPP