reception carin
Ordinarie öppettider fr.o.m. 2017-08-21
MÅNDAG
07:00-20:00

TISDAG
08:00-20:00

ONSDAG
11:00-21:00

TORSDAG
08:00-20:00

FREDAG
07:00-18:00

LÖRDAG
08:00-12:00

SÖNDAG
09:00-12:00

Tel: 042-23 69 79
Mobil: 0707-95 47 27
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

 

 

Kom när det passar dig - våra öppna klasser är för dig som gillar full flexibilitet.

Hos oss kan du träna funktionell träning, tabata, lower body toning och utefys. Klassiska favoriter som core, step-up och step & styrka finns också representerade på schemat såväl som nyheter som garuda. Och varför inte börja dagen på bästa sätt med morgonyoga?

Vi har 23 öppna klasser i veckan och breddar ständigt med nya klasser. Med guld- och silverkort kan du träna hur mycket du vill på de öppna klasserna men vi erbjuder också 10-kort och engångsträning.

  • Personligt bemötande
  • Engagemang
  • Små grupper
  • Lite annorlunda
  • Ingen anomym träningsfabrik
Schema öppna klasser v 45-49
  FÖRMIDDAG 07-12 EFTERMIDDAG 13-18 KVÄLL 18-21
MÅNDAG

Magstark är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg, mage, ben och rumpa, men också bättre hållning, smidighet och balans.

Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans. Alla nivåer och deltagare är välkomna.

 

Intensivt Step Up pass med lite klurigare kombinationer, för dig som tränat Step Up tidigare.
Magstark är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg, mage, ben och rumpa, men också bättre hållning, smidighet och balans. Klassen är även öppen för ungdomar 12-15 år.
Tuff och utmanande styrkeklass för hela din överkropp. Vi tränar axlar, bröst, biceps, triceps, mage och rygg med hjälp av hantlar/gummiband/kettlebells och vår egen kroppsvikt. Bra komplement till Step Up, IW och din löpträning.

Var beredd att svettas vid stången i en klass som förenar balett med pilates och fitness! Ett intensivt träningspass för hela kroppen. Efter klassen kommer du att förstå vad som menas med att "pumpa rumpa".

TISDAG
Funktionella övningar med boll, stabilitetsrulle, kettlebells m.m. En rolig och utmanande form av stationsträning
Den perfekta klassen för dig som vill få plattare mage, fastare rumpa och lår. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.

Functional Moves är funktionell gruppträning som ger dig styrka och kondition. Träningen bygger på enkla och atletiska rörelser och passar alla, oavsett träningsstatus och ålder.
Det är roligt, det är enkelt och det är garanterat svettigt. Indoor Walking är säker träningsmetod som ger dokumenterat hög kaloriförbränning och kondition, samtidigt som du tränar mage, rygg, hållning och balans. Du går/springer på en ”crosstrainer” till medryckande musik med en ledare som peppar dig att ge det lilla extra. Indoor Walking passar alla eftersom du själv bestämmer motstånd och intensitet. Inga förkunskaper krävs.

ONSDAG  
Här varvar vi step och styrka. I konditionsdelen jobbar vi med pulshöjande stegkombination på stepbräda. I styrkedelen utmanar vi kroppens alla muskler genom vikter och kroppens egna motstånd.

Garuda, en blandning av yoga, pilates och dans. Med fokus på flöde och variation lär du dig grundläggande Garudateknik för ökad styrka, flexibilitet och kroppsmedvetenhet. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.
 
TORSDAG
Var beredd att svettas vid stången i en klass som förenar balett med pilates och fitness! Ett intensivt träningspass för hela kroppen. Efter klassen kommer du att förstå vad som menas med att "pumpa rumpa".
Klassen för dig som vill bli starkare i mage, rygg, rumoa och lår och förbättra din balans, stabilitet och hållning. En form av stationsträning där vi använder bollar, stabilitetsrullar och U-shapes mm. Klassen är även öppen för ungdomar 12-15 år.
Tabataintervaller är maximalintensiv intervallträning där du gör så många repetitioner du kan av samma övning under 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Intervallerna upprepas 8 gånger. Högintensiv träning med fokus på kondition.


FREDAG
Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans. Alla nivåer och deltagare är välkomna.

Funktionella övningar med boll, stabilitetsrulle, kettlebells m.m. En rolig och utmanande form av stationsträning.


Det är roligt, det är enkelt och det är garanterat svettigt. Indoor Walking är säker träningsmetod som ger dokumenterat hög kaloriförbränning och kondition, samtidigt som du tränar mage, rygg, hållning och balans. Du går/springer på en ”crosstrainer” till medryckande musik med en ledare som peppar dig att ge det lilla extra. Indoor Walking passar alla eftersom du själv bestämmer motstånd och intensitet. Inga förkunskaper krävs. Vid fint väder tränar vi ute på altanen!

 
LÖRDAG
Styrkeinriktat träningspass där vi använder hantlar och skivstång. Träning för hela kroppen.

Den perfekta klassen för dig som vill få plattare mage, fastare rumpa och lår. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.
   
SÖNDAG
Functional Moves är funktionell gruppträning som ger dig styrka och kondition. Träningen bygger på enkla och atletiska rörelser och passar alla, oavsett träningsstatus och ålder.
   

 

Bokning
  • Förboka dig alltid till alla pass.
  • Aktuella klasser och tillgängliga platser ser du på "Boka"-knappen i menyn.
  • Tänk på att avboka din plats senast 2 timmar före klass.
  • Morgon- och fm.träning avbokas senast 18.00 dagen innan.
  • Åldersgräns: 16 år.
Med reservation för ändringar.

 Våra pass

 

Var beredd att svettas vid stången i en klass som förenar balett med pilates och fitness!

Ett intensivt träningspass för hela kroppen. Efter klassen kommer du att förstå vad som menas med att "pumpa rumpa".

Klassen för dig som vill bli starkare i mage, rygg, rumpa och lår och förbättra din balans, stabilitet och hållning.

En form av stationsträning där vi använder bollar, stabilitetsrullar, gummiband och lättare vikter.

Funktionella övningar med boll, stabilitetsrulle, kettlebells mm. En rolig och utmanande form av stationsträning. Passar alla nivåer.

Functional Moves är funktionell gruppträning som ger dig styrka, balans och kondition.

Träningen bygger på enkla och atletiska rörelser och passar alla, oavsett träningsstatus och ålder.

Garuda är perfekt för dig som vill bli BÅDE stark och smidig. Träningen kan bäst beskrivas som en blandning av coreträning, yoga och tai chi. Flödet i träningen gör att man blir mjukare i kroppen och lederna.

Det är roligt, det är enkelt och det är garanterat svettigt. Indoor Walking är säker träningsmetod som ger dokumenterat hög kaloriförbränning och kondition, samtidigt som du tränar mage, rygg, hållning och balans. Du går/springer på en ”crosstrainer” till medryckande musik med en ledare som peppar dig att ge det lilla extra. Indoor Walking passar alla eftersom du själv bestämmer motstånd och intensitet. Vid fint väder tränar vi ute på altanen! Inga förkunskaper krävs.

Den perfekta klassen för dig som vill få plattare mage, fastare rumpa och lår.

Magstark är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg, mage, ben och rumpa, men också bättre hållning, smidighet och balans.

Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans. Alla nivåer och deltagare är välkomna.

Styrkeinriktat träningspass där vi använder hantlar och skivstång till. Träning för hela kroppen.

Genomkörare för hela din överkropp. Vi tränar alla muskler i överkroppen med hjälp av skivstång, vikter och vår egen kroppsvikt. Vi jobbar i serier som är uppbyggda på fyra övningar där vi arbetar i 40 sek intervaller x 2. Effektivt och utmanande träningspass.
Intensivt Step Up pass med lite klurigare kombinationer, för dig som tränat Step Up tidigare.

Här varvar vi step och styrka. I konditionsdelen jobbar vi med pulshöjande stegkombinationer på stepbräda. I styrkedelen utmanar vi kroppens alla muskler genom vikter och kroppens egna motstånd.

Tabataintervaller är maximalintensiv intervallträning där du gör så många repetitioner du kan av samma övning under 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Intervallerna upprepas 8 gånger.  Passet är uppbyggt på enkla cardioövningar.

 

En utmanande form av funktionell cirkelträning där vi tränar dels med den egna kroppen som motstånd men också med redskap som kettlebell, hantlar mm. Ett roligt och varierande pass som aldrig ser likadant ut, men som garanterat ger dig en härlig utmaning! Passet körs ute. Vid dåligt väder (regn och rusk), inomhus. En sak är säker, du kommer bli trött och du kommer gå hem med ett leende på läpparna. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.

Tuff och utmanande styrkeklass för hela din överkropp.
Vi tränar axlar, bröst, biceps, triceps, mage och rygg med hjälp av
hantlar/gummiband/kettlebells och vår egen kroppsvikt.
Bra komplement till Step Up, IW och din löpträning.

 

 

Under vårt Höstschema har vi sänkt åldersgränsen på sex öppna klasser. På följande vuxenklasser är du mellan 12-15 år välkommen att träna för 100 kr/pass. Tänk på att boka din plats i receptionen! Det året du fyller 16 år räknas du som vuxen.

Magstark måndagar kl. 18.00

Lower Body Toning tisdagar kl. 17.30

Utefys onsdagar kl. 17.45

Garuda onsdagar kl. 19.40

 

Core Balance torsdagar kl. 17.15

 

Lower Body Toning lördagar kl. 10.45

 

Vägen till hälsa och välbefinnande börjar här...
UPP