reception carin
Ordinarie öppettider fr.o.m. 2019-01-14

 

MÅNDAG
08:00-20:00

TISDAG
08:00-20:00

ONSDAG
08:00-21:00

TORSDAG
08:00-20:00

FREDAG
07:00-18:00*

LÖRDAG
08:00-12:00
 
 
 SÖNDAG          09:00-12:00

*receptionen stängs kl 17.00
 

Tel: 042-23 69 79
Mobil: 0707-95 47 27
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Öppettider under påsk 15/4 - 22/4

 

15/4
08:00-20:00

16/4
08:00-20:00

17/4
08:00-21:00

18/4
08:00-20:00

19/4
08:00-12:00

20/4
08:00-12:00

21/4
09:00-12:00

22/4
08:00-18:00

glad pask

 

 

 

Kurser Vinter-Vår 2019

Kom när det passar dig - våra öppna klasser är för dig som gillar full flexibilitet.

Hos oss kan du träna funktionell träning, tabata och utefys. Klassiska favoriter som step-up och olika former av core-träning finns också representerade på schemat såväl som nyheter som PreSki, Cardiopilates och Famlijeyoga. Och varför inte börja dagen på bästa sätt med morgonyoga?

Vi har 24 öppna klasser i veckan och breddar ständigt med nya klasser. Med guld- och silverkort kan du träna hur mycket du vill på de öppna klasserna men vi erbjuder också 10-kort och engångsträning.

  • Personligt bemötande
  • Engagemang
  • Små grupper
  • Lite annorlunda
  • Ingen anonym träningsfabrik
 Öppna klasser from v 14  V.T 2019
  FÖRMIDDAG 07-12 EFTERMIDDAG 13-18 KVÄLL 18-20
MÅNDAG

 

Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans. Alla nivåer och deltagare är välkomna.

 

En kort, effektiv styrkeklass där vi fokuserar på rumpa och lår. Vi använder främst vår egen kroppsvikt, men tar också hjälp av bräda, gummiband och vikter. Effektiva övningar som utmanar uthålligheten och styrkan i benen samtidigt som de formar och tightar. En perfekt klass att kombinera med en coreklass eller med träning för överkroppen. Är du redo att pumpa rumpa?

 

Intensivt Step Up pass med lite klurigare kombinationer, för dig som tränat Step Up tidigare.

 

Magstark är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg, mage, ben och rumpa, men också bättre hållning, smidighet och balans. Klassen är även öppen för ungdomar 12-15 år.

 

Styrkeinriktat träningspass där vi använder hantlar och skivstång. Träning för hela kroppen.

 

Ge dig själv tid att släppa på spänningar. Vare sig du precis kört ett hårt pass eller inte har du glädje av den här klassen. Vi går igenom hela kroppen, öppnar upp, förlänger och varvar ner till skön musik. Inga skor behövs, men ta gärna med dig en varm överdragströja. Du är INTE för stel - välkommen!

TISDAG

 

Funktionella övningar med boll, stabilitetssrulle, kettlebells mm. En rolig och utmanande form av stationsträning. Passar alla nivåer.

 
Tabataintervaller är maximalintensiv intervallträning där du gör så måga repetitioner du kan av samma övning under 20 sekunder och vilar 10 sekunder, Intervallerna upprepas 8 gånger. Passet är uppbyggt på enkla cardioövningar

 

Tuff och utmanande styrkeklass för hela din överkropp. Vi tränar axlar, bröst, biceps, triceps och rygg med hjälp av hantlar/gummiband/kettlebells och vår egen kroppsvikt. Bra komplement till PreSki, Jumping och din löpträning.

 

Träna kondition, styrka och balans på en liten trampolin. JUMPINGFitness är en rolig, effektiv och skonsam träningsform som passar alla åldrar, från elitidrottare till nybörjare. Du får snabba resultat, JUMPING aktiverar alla muskler i kroppen, du får en ökad spänst och ett effektivare löpsteg. Mätningar visar att man förbränner 600-1000 kalorier under en klass. Let's JUMP and have fun!

 

ONSDAG

Klassen för dig som vill bli starkare i mage, rygg, rumpa och lår och förbättra din balans, stabilitet och hållning.
En form av stationsträning där vi använder bollar, stabilitetsrullar, gummiband och lättare vikter.

 

Vår Hathayoga är en mjuk fysisk yoga i lugnt tempo som passar alla nivåer av deltagare. Stående och sittande positioner utförs i harmoni med andningen och avslutas med liggande nedvarvning och avslappning.

 

En öppen klass i pilates, där vi kombinerar styrka, rörlighet och koordination. Klassen är utformad som ett cirkelpass med en mix av redskap och bollar, band och TRX för att ge dig det bästa av pilates. Öppen för alla nivåer av deltagare.

 

 

3 minuter styrka, 2 minuter kondition, 1 minut magträning. En riktig genomkörare! Kräver inga förkunskaper men en stor portion vilja och lite "dj-a anamma".

TORSDAG  
Var beredd att svettas vid stången i en klass som förenar balett med pilates och fitness. Ett intensivt träningspass för hela kroppen. Efter klassen kommer du att förstå vad som menas med att "pumpa rumpa".

 

Träna kondition, styrka och balans på en liten trampolin. JUMPINGFitness är en rolig, effektiv och skonsam träningsform som passar alla åldrar, från elitidrottare till nybörjare. Du får snabba resultat, JUMPING aktiverar alla muskler i kroppen, du får en ökad spänst och ett effektivare löpsteg. Mätningar visar att man förbränner 600-1000 kalorier under en klass. Let's JUMP and have fun!

 

Ett kort, intensivt pass som stärker mage, rygg och rumpa. Vi jobbar med motstånd i form av gummiband och viktplattor, vilket gör det möjligt att anpassa belastningen och samtidigt utmana kroppen maximalt. Passet är 25-35 min och passar utmärkt att kombinera med ett annat pass eller träning i gymmet.

 

Tabataintervaller är maximalintensiv intervallträning där du gör så många repetitioner du kan av samma övning under 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Intervallerna upprepas 8 gånger. Passet är uppbyggt på enkla cardioövningar.

FREDAG

 

Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans. Alla nivåer och deltagare är välkomna.

 

Funktionella övningar med boll, stabilitetsrulle, kettlebells m.m. En rolig och utmanande form av stationsträning.

 

Funktionell träning för hela kroppen. "If you don´t use it you lose it". För att bibehålla styrka och rörlighet behöver vi träna i olika rörelseplan _ trycka, dra, hoppa, sträcka, böja och rotera i olika riktningar. Använda kroppen till det den är gjord för att göra. Vi använder oss av olika redskap och den egna kroppen för att träna styrka, uthållighet, rörlighet och balans. Kom och bli stark som en björn och smidig som en katt!
 
LÖRDAG

 

Enkel men effektiv Step up träning för att få upp flåset + 25 min supereffektiv mag- och ryggträning på bollen = en oslagbar mix!

 

En utmanande klass där vi tränar dels med den egna kroppen som motstånd men också med redskap som kettlebell, hantlar mm. Ett roligt och varierande pass som aldrig ser likadant ut, men som garanterat ger dig en härlig utmaning! Passet körs ute. Vid dåligt väder (regn och rusk), inomhus. En sak är säker, du kommer bli trött och du kommer gå hem med ett leende på läpparna. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.

   
 SÖNDAG

 

Funktionella övningar med boll, stabilitetssrulle, kettlebells mm. En rolig och utmanande form av stationsträning. Passar alla nivåer.

 

   

 

Bokning
  • Förboka dig alltid till alla pass.
  • Aktuella klasser och tillgängliga platser ser du på "Boka"-knappen i menyn.
  • Tänk på att avboka din plats senast 2 timmar före klass.
  • Morgon- och fm.träning avbokas senast 18.00 dagen innan.
  • Åldersgräns: 16 år.
  • Klasser markerad *från 12 år
Med reservation för ändringar.

 Våra pass
  1. 60 reps#Kom till ett pass där fokus ligger på många repetioner av styrkeövningar varvat med kondition. För de som vill nöta teknik och få en bra genomgång.
  2. 3-2-1#3 minuter styrka, 2 minuter kondition, 1 minut magträning. En riktig genomkörare! Kräver inga förkunskaper men en stor portion vilja och lite "dj-a anamma".
  3. Barre#Var beredd att svettas vid stången i en klass som förenar balett med pilates och fitness. Ett intensivt träningspass för hela kroppen. Efter klassen kommer du att förstå vad som menas med att "pumpa rumpa".
  4. Barre Move#Med inspiration från balett, yoga och funktionell träning får du en genomkörare av hela kroppen på ett effektivt men ändå skonsamt sätt. 
    Du tränar styrka, kroppskontroll, bålstabilitet, rörlighet och balans - i takt till härlig musik.
  5. Booty#En kort, effektiv styrkeklass där vi fokuserar på rumpa och lår. Vi använder främst vår egen kroppsvikt, men tar också hjälp av bräda, gummiband och vikter. Effektiva övningar som utmanar uthålligheten och styrkan i benen samtidigt som de formar och tightar. En perfekt klass att kombinera med en coreklass eller med träning för överkroppen. Är du redo att pumpa rumpa?
  6. Cardio Pilates#Förvänta dig en intensiv och utmanande pilatesklass, där vi kombinerar styrka, rörlighet och koordination. Klassen är utformad som ett cirkelpass med en mix av redskap som bollar, band och TRX för att ge dig det bästa av pilates.
  7. Core Ball#Ett träningspass med stabilitetsboll för ökad bålstyrka och bättre balans. Klassen är öppen för ungdomar mellan 12-15 år.
  8. Core Balance#Klassen för dig som vill bli starkare i mage, rygg, rumpa och lår och förbättra din balans, stabilitet och hållning.
    En form av stationsträning där vi använder bollar, stabilitetsrullar, gummiband och lättare vikter.
  9. Danza#För dig som gillar zumba och att dansa dig i form. Dans till den senaste musiken. Träning som är kul, lätt att följa och får dig att må bra.
  10. Familjeyoga#Att träna yoga med familjen är ett bra sätt att ta hand om både kroppen och knoppen. Klassen kommer att innehålla lekfulla inslag, parövningar och avslappning. Ingen tidigare erfarenhet av yoga behövs. (Från 8 år.)
  11. Funktionell Cirkel#Funktionella övningar med boll, stabilitetsrulle, kettlebells mm. En rolig och utmanande form av stationsträning. Passar alla nivåer.
  12. Funktionell Fitness#Funktionell träning för hela kroppen. "If you don't use it - you loose it." För att bibehålla styrka och rörlighet behöver vi träna i olika rörelseplan, vi behöver trycka, dra, hoppa, sträcka och böja samt rotera i olika riktningar. Helt enkelt använda kroppen till det den är gjord för att göra. På Funktionell Fitness använder vi oss av olika redskap och den egna kroppen att träna styrka, uthållighet, rörlighet och balans. Kom och bli stark som en björn och smidig som en katt.
  13. Garuda#Garuda är perfekt för dig som vill bli BÅDE stark och smidig. Träningen kan bäst beskrivas som en blandning av coreträning, yoga och tai chi. Flödet i träningen gör att man blir mjukare i kroppen och lederna.
  14. Hatha Yoga Flow#Vår Hathayoga är en fysisk yoga, denna klass är på fortsättningsnivå. Stående och sittande positioner utförs i samklang med andningen, avslutas med liggande nedvarvning och avslappning.
  15. Hatha Yoga Soft#Vår Hathayoga är en mjuk fysisk yoga i lugnt tempo som passar alla nivåer av deltagare. Stående och sittande positioner utförs i harmoni med andningen och avslutas med liggande nedvarvning och avslappning.
  16. Indoor Walking#Det är roligt, det är enkelt och det är garanterat svettigt. Indoor Walking är säker träningsmetod som ger dokumenterat hög kaloriförbränning och kondition, samtidigt som du tränar mage, rygg, hållning och balans. Du går/springer på en ”crosstrainer” till medryckande musik med en ledare som peppar dig att ge det lilla extra. Indoor Walking passar alla eftersom du själv bestämmer motstånd och intensitet. Vid fint väder tränar vi ute på altanen!
    Inga förkunskaper krävs.
  17. Jumping#Träna kondition, styrka och balans på en liten trampolin. JUMPINGFitness är en rolig, effektiv och skonsam träningsform som passar alla åldrar, från elitidrottare till nybörjare. Du får snabba resultat, JUMPING aktiverar alla muskler i kroppen, du får en ökad spänst och ett effektivare löpsteg. Mätningar visar att man förbränner 600-1000 kalorier under en klass. Let's JUMP and have fun!
  18. Lower Body Toning#Den perfekta klassen för dig som vill få plattare mage, fastare rumpa och lår.
  19. Magstark#Magstark är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg, mage, ben och rumpa, men också bättre hållning, smidighet och balans.
  20. Megacore#Ett kort, intensivt pass som stärker mage, rygg och rumpa. Vi jobbar med motstånd i form av gummiband och viktplattor, vilket gör det möjligt att anpassa belastningen och samtidigt utmana kroppen maximalt. Passet är 25-35 min och passar utmärkt att kombinera med ett annat pass eller träning i gymmet.
  21. Morgonyoga#Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans. Alla nivåer och deltagare är välkomna.
  22. Muscle Mix#Styrkeinriktat träningspass där vi använder hantlar och skivstång till. Träning för hela kroppen.
  23. Pilates#Pilates bygger på en unik kombination av rörelser som utförs i lugn takt, med syfte att stärka kroppens ”kraftstation”, dvs musklerna i buken, ländryggen, skinkorna och låren. Fokus ligger på korrekt teknik, andning, kroppskännedom och koncentration.
    Pilates är speciellt bra för dig som lätt får ryggproblem.
  24. PreSki#Att åka utför är roligt. Det blir ännu roligare om man förberett sig!PreSki är ett fyspass där vi tränar styrka i core, ben och rumpa. Explosivitet, balans- och mjölksyreträning varvat med intervaller kommer att ge dig både benstyrka och uthållighet. Den perfekta uppladdningen inför skidsäsongen!
  25. Push & Pull#Genomkörare för hela din överkropp. Vi tränar alla muskler i överkroppen med hjälp av skivstång, vikter och vår egen kroppsvikt. Ett effektivt och utmanande träningspass.
  26. Push & Pull Express#Genomkörare för hela din överkropp. Vi tränar alla muskler i överkroppen med hjälp av skivstång, vikter och vår egen kroppsvikt. Vi jobbar i serier som är uppbyggda på fyra övningar där vi arbetar i 40 sek intervaller x 2. Effektivt och utmanande träningspass.
  27. Release & Relax#Ge dig själv tid att släppa på spänningar. Vare sig du precis kört ett hårt pass eller inte har du glädje av den här klassen. Vi går igenom hela kroppen, öppnar upp, förlänger och varvar ner till skön musik. Inga skor behövs, men ta gärna med dig en varm överdragströja. Du är INTE för stel - välkommen!
  28. Sportmassage#En form av självmassage som utförs med hjälp av rulle och boll. Med en kombination av rörelser, tryck och stretching behandlar vi muskler, bindväv, och triggerpunkter. Tekniken har de senaste åren ökat i popularitet både bland idrottare och motionärer eftersom den effektivt löser upp spänningar, ökar flexibiliteten och påskyndar återhämtningsprocessen.
    Välkommen till smärtblandad förtjusning!
  29. Step Ball#Enkel men effektiv Step Up träning för att få upp flåset + 25 min supereffektiv mag- och ryggträning på bollen = en oslagbar mix!
  30. Step Up#Intensivt Step Up pass med lite klurigare kombinationer, för dig som tränat Step Up tidigare.
  31. Step & Styrka#Här varvar vi step och styrka. I konditionsdelen jobbar vi med pulshöjande stegkombinationer på stepbräda. I styrkedelen utmanar vi kroppens alla muskler genom vikter och kroppens egna motstånd.
  32. Tabata HIIT#Tabataintervaller är maximalintensiv intervallträning där du gör så många repetitioner du kan av samma övning under 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Intervallerna upprepas 8 gånger. Passet är uppbyggt på enkla cardioövningar.
  33. Terapeutisk Yoga#I den terapeutiska yogan lägger vi fokus på en del av kroppen, t ex våra inre organ eller nervsystemet. Yogan förankras på ett sätt där vi rör vår kropp i balans mellan den inre upplevelsen och den yttre strukturen. Vårt mål är att skapa de bästa förutsättningar för kroppens självläkande kraft.
    Klassen passar både nybörjare och erfarna yogisar.
  34. Total Barre#Var beredd att svettas vid stången i en klass som förenar balett med pilates och fitness. Ett intensivt träningspass för hela kroppen. Efter klassen kommer du att förstå vad som menas med att "pumpa rumpa".
  35. Ungdomsklasser under midvinterschemat#I vårt Midvinterschema har vi sänkt åldersgränsen på flera öppna klasser. På följande vuxenklasser är du mellan 12-15 år välkommen att träna för 100 kr/pass. Tänk på att boka din plats i receptionen! Det året du fyller 16 år räknas du som vuxen. 
  36. Utefys#En utmanande form av funktionell cirkelträning där vi tränar dels med den egna kroppen som motstånd men också med redskap som kettlebell, hantlar mm. Ett roligt och varierande pass som aldrig ser likadant ut, men som garanterat ger dig en härlig utmaning! Passet körs ute. Vid dåligt väder (regn och rusk), inomhus. En sak är säker, du kommer bli trött och du kommer gå hem med ett leende på läpparna. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.
  37. Upper Body Challenge#Tuff och utmanande styrkeklass för hela din överkropp. Vi tränar axlar, bröst, biceps, triceps, mage och rygg med hjälp av hantlar/gummiband/kettlebells och vår egen kroppsvikt. Bra komplement till Step Up, IW och din löpträning.
  38. Yoga#Vår yoga är baserad på Ashtangayogans första serie med influencer av Iyengaryogans mer terapeutiska hållning. Den har en mjuk approach, där hänsyn tas till individens förutsättningar, kroppshistoria, tankar och känslor. Varje klass avslutas med nedvarvning och avslappning.
  39. Yinyoga#Yinformen är en lugn och meditativ form av yoga baserad på att hålla ett fåtal olika positioner passivt under en längre period. På så sätt stretchas bindväven runt ben, leder och organ vilket gör att såväl rörlighet som smidighet ökar, samtidigt som kroppens energikanaler påverkas. Att praktisera Yinyoga är att vända uppmärksamheten inåt och tillåta det som är, att få vara.
 

cirkelgym w600

Cirkelträning är den ideala lösningen för alla som vill gå ner i vikt, bli starkare och få bättre kondition.

I våra maskiner får du en komplett träning på ett roligt och effektivt sätt. Träningen är säker och skonsam och passar alla utövare, från nybörjare till van motionär.

Du har även tillgång till marknadens bästa konditionsmaskiner.

Ingen tidsbokning

Vi bjuder på första introduktionen och då vill vi gärna att Du ringer 042-23 69 79 och bokar tid.

Öppettider hittar du högst upp på sidan.

 

Carin JönssonCarin Jönsson

Sofie EkbergSofie Ekberg

MonicaMonica Buitenhuis

 

Carin Jönsson, Advanced Personal Trainer, Pilatestränare och Kostrådgivare
Sofie Ekberg, Personlig tränare och Kostrådgivare
Monica Buitenhuis, Personlig tränare och Kostrådgivare

Som personlig tränare kan vi erbjuda dig skräddarsydda program för dina behov så som:

  • Viktminskning
  • Ökad muskelstyrka
  • Ökad rörlighet
  • Bättre kondition
  • Starkare rygg
  • Korrekt teknik minskar risken för skador

Läs om våra PT-alternativ

Som tränare är vi mycket medvetena om vikten av säkerhet.

Du spar tid genom att träna rätt och få ditt träningspass grundligt planerat.

 

Med en personlig tränare får du den hjälp och motivation du behöver för att komma igång med din träning.

Första gången med PT: 700 kr/60 min

Engångsträning med PT*: 700 kr/60 min

Engångsträning med PT*: 375 kr/30 min

*Inga tester eller programupplägg

Klippkort 10*60 min, förköp: 5900 kr (gäller 1 år)

Klippkort 10*30 min, förköp: 3500 kr (gäller 1 år)

Duoträning: 900 kr/60 min

Programupplägg: 700 kr

Vi går igenom vad du äter och sätter ihop ett kostprogram som är skräddarsytt utifrån dina mål och förutsättningar.

Rådgivning, genomgång av kostdagbok, kostupplägg: 700 kr/timme

Den unika utformningen av Pilatesmaskinerna gör att träningen passar lika bra för nybörjare som för aktiva på hög nivå som vill utveckla styrka, koordination, balans och rörlighet. Du tränar i lugn miljö med egen tränare vilket gör att du får 100% uppmärksamhet på dig och din kropp. Allt för att du ska uppnå optimala träningsresultat. Vi använder följande maskiner och redskap: Cadillac, Reformer, Stability Chair, Arc Barrel, Magic Circle, bollar, rullar och band.

Investering: 700 kr/timme

10-klippkort, förköp: 5900 kr (gäller 1 år)

Semiprivat, 2 pers: 900 kr/60 min

Grupp: från 1500 kr, begär offert

Vi mäter Din kropp ”inifrån”. Vi tar reda på hur stor procentuell mängd muskler, fett, vatten etc. som Din kropp består av. Utifrån detta ger vi en återkoppling och coachar Dig till vad Du kan förändra för att eventuellt förbättra Dina värden.

250 kr/20 min

Analys av kost- och livsstilsvanor, styrketester, rörlighetstester, hållningsanalys, kroppssammansättningsanalys.

750 kr/75 min

900 kr/90 min

 

hands yoga
© Foto: Eva Lie

Monotona arbeten, mycket stillasittande, stress och oro ger spänningar i musklerna som i sin tur kan leda till smärta, huvudvärk och olika ledbesvär.

Massagen ökar cirkulationen av blod och lymfa så att muskelspänningar släpper och rörligheten ökar. Dessutom verkar massagen lugnande och avstressande.

Vi kan erbjuda flera former av massageterapi:

Klassisk massage (avslappnande eller behandlande) och Ayurvedisk Yogamassage.

Boka direkt till Carin Jönsson på 0707-95 47 27

 

carin massage
© Foto: Eva Lie

Den klassiska massagen är en av de viktigaste behandlingsmetoderna mot muskelspänningar. 

Massagen frisätter lugn och ro, hormonet oxytocin, sänker blodtrycket och ökar blodcirkulationen.

Klassisk svensk massage skapades i början av 1800-talet av bl a Per-Henrik Ling.

Välj mellan:

  • Rygg, nacke, axlar 45 min - 550 kr
  • Halvkropp 60 min - 650 kr
  • Helkropp 75 min - 750 kr
  • Helkropp 90 min - 850 kr

ayurvedisk massage

En behandlingsform som påverkar hela kroppen. Genom strykningar och stretching baserade på yoga, stimuleras kroppen att återvända till sin naturliga hälsa och vitalitet.

Massagen verkar effektivt för rygg- och nackproblem, huvudvärk och stressrelaterade problem.

ca 75 min behandling, 850 kronor

Ungdomsyoga2

Vi vill motivera och inspirera alla ungdomar att röra på sig på ett lust- och glädjefullt sätt. Vi vill även bidra till en sund inställning till kost och motion redan i tidig ålder.

Vi erbjuder alltid en mix av öppna klasser där ungdomar från 12 år är välkomna att träna för 100kr per pass.

Boka plats via receptionen.

 

 

Vägen till hälsa och välbefinnande börjar här...
UPP