reception carin
Ordinarie öppettider fr.o.m. 2017-08-21
MÅNDAG
07:00-20:00

TISDAG
08:00-20:00

ONSDAG
11:00-21:00

TORSDAG
08:00-20:00

FREDAG
07:00-18:00

LÖRDAG
08:00-12:00

SÖNDAG
09:00-12:00

Tel: 042-23 69 79
Mobil: 0707-95 47 27
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

 

 

Värva 1 vän - få 1 månads träning gratis
Värva 2 vänner - få 2 månaders träning gratis, osv

Har du Guldkort hos oss? Ta del av vår attraktiva värvningskampanj och förläng ditt träningskort utan kostnad. För varje ny vän du värvar får du en månads gratis träning. Vännen får prova-på-träna vid 3 tillfällen under en veckas tid. Kampanjen pågår 4/11-30/11.Värvningskampanjen innebär att din vän, granne, släkting mm blir ny medlem för halva medlemspriset, 245 kr, samt tecknar ett Guldkort, kontant eller med autogiro.*

*Gäller endast vid värvning av Guldkort. Ni båda behöver vara med vid tecknandet av kortet. Du som värvare har själv Guldkort - har du autogiro får du nästkommande månad(er) gratis, är du kontantkund blir ditt träningskort förlängt. Antalet månader styrs av hur många som värvas.

stretch

 

Carin586

Nu tar passet 3-2-1 en paus, och istället flyttar Muscle Mix in på lördagens schema, kl 9.40, 50 min (därmed stryks Muscle Mix från torsdagar).  Muscle Mix är ett pass för dig som vill öka din styrka i hela kroppen, förbättra din teknik och som inte är rädd för lite svett. Du kommer använda hantlar och skivstång. Instruktör för passet är Carin Jönsson - så det blir tufft med glimten i ögat.  Varmt välkomna!

 

 

Nu startar några av våra populära kurser om!
Missade du starten tidigare i höst får du en ny chans nu.
Observera att fortsättningskurserna kräver att du har gått en grundkurs eller har liknande erfarenhet sedan tidigare.

För mer info gällande resp kurs samt anmälan klicka HÄR!

KURS START (ev uppehåll) SLUT
Pilates fortsättning torsdag kl. 19.10-20.05 9 november  7 december
Yoga & Avslappning måndag kl. 16.45-17.45 6 november 4 december
Medicinsk Yoga grund onsdag kl. 17.15-18.15
8 november 6 december
Medicinsk Yoga forts. onsdag kl. 18.30-19.30 8 november 6 december

Yoga & Avslappning Senior måndag kl. 16.45-17.45

6 november 4 december
Styrka & kondis Senior onsdag kl. 11.00-11.50 8 november 6 december
Pilates fortsättning Senior fredag kl. 09.30-10.25 10 november 8 december
Klassisk balett för vuxna grund lördag kl. 09.30-10.40 11 november 9 december
Klassisk balett för vuxna forts. lördag kl. 10.45-12.00 11 november 9 december
Yoga Ungdom tisdagar kl. 16.45-17.40  7 november 5 december
     
     
     
     
     
     
     

 

För mer information se under träning > kurser.

 
 
Schema öppna klasser hösten 2017 (fr.o.m. 28 aug)
  FÖRMIDDAG 07-12 EFTERMIDDAG 13-18 KVÄLL 18-21
MÅNDAG
Magstark är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg, mage, ben och rumpa, men också bättre hållning, smidighet och balans.

Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans. Alla nivåer och deltagare är välkomna.
 

Intensivt Step Up pass med lite klurigare kombinationer, för dig som tränat Step Up tidigare.

Magstark är ett pass där fokus ligger på att stärka bålen, kroppens mittparti. Träningen ger starkare rygg, mage, ben och rumpa, men också bättre hållning, smidighet och balans. Klassen är även öppen för ungdomar 12-15 år.

Tuff och utmanande styrkeklass för hela din överkropp. Vi tränar axlar, bröst, biceps, triceps, mage och rygg med hjälp av hantlar/gummiband/kettlebells och vår egen kroppsvikt. Bra komplement till Step Up, IW och din löpträning.

Var beredd att svettas vid stången i en klass som förenar balett med pilates och fitness! Ett intensivt träningspass för hela kroppen. Efter klassen kommer du att förstå vad som menas med att "pumpa rumpa".

TISDAG
Funktionella övningar med boll, stabilitetsrulle, kettlebells m.m. En rolig och utmanande form av stationsträning.
Den perfekta klassen för dig som vill få plattare mage, fastare rumpa och lår. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.

Functional Moves är funktionell gruppträning som ger dig styrka och kondition. Träningen bygger på enkla och atletiska rörelser och passar alla, oavsett träningsstatus och ålder.
Det är roligt, det är enkelt och det är garanterat svettigt. Indoor Walking är säker träningsmetod som ger dokumenterat hög kaloriförbränning och kondition, samtidigt som du tränar mage, rygg, hållning och balans. Du går/springer på en ”crosstrainer” till medryckande musik med en ledare som peppar dig att ge det lilla extra. Indoor Walking passar alla eftersom du själv bestämmer motstånd och intensitet. Inga förkunskaper krävs.
ONSDAG  
Här varvar vi step och styrka. I konditionsdelen jobbar vi med pulshöjande stegkombination på stepbräda. I styrkedelen utmanar vi kroppens alla muskler genom vikter och kroppens egna motstånd.

Garuda, en blandning av yoga, pilates och dans. Med fokus på flöde och variation lär du dig grundläggande Garudateknik för ökad styrka, flexibilitet och kroppsmedvetenhet. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.
 
TORSDAG
Var beredd att svettas vid stången i en klass som förenar balett med pilates och fitness! Ett intensivt träningspass för hela kroppen. Efter klassen kommer du att förstå vad som menas med att "pumpa rumpa".
Klassen för dig som vill bli starkare i mage, rygg, rumoa och lår och förbättra din balans, stabilitet och hållning. En form av stationsträning där vi använder bollar, stabilitetsrullar och U-shapes mm. Klassen är även öppen för ungdomar 12-15 år.
Tabataintervaller är maximalintensiv intervallträning där du gör så många repetitioner du kan av samma övning under 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Intervallerna upprepas 8 gånger. Högintensiv träning med fokus på kondition.


FREDAG
Att börja morgonen med yoga är en underbar start på dagen. Mjukt flödande dynamisk yoga med fokus på rörlighet, smidighet och balans. Alla nivåer och deltagare är välkomna.

Funktionella övningar med boll, stabilitetsrulle, kettlebells m.m. En rolig och utmanande form av stationsträning.
Det är roligt, det är enkelt och det är garanterat svettigt. Indoor Walking är säker träningsmetod som ger dokumenterat hög kaloriförbränning och kondition, samtidigt som du tränar mage, rygg, hållning och balans. Du går/springer på en ”crosstrainer” till medryckande musik med en ledare som peppar dig att ge det lilla extra. Indoor Walking passar alla eftersom du själv bestämmer motstånd och intensitet. Inga förkunskaper krävs. Vid fint väder tränar vi ute på altanen!
 
LÖRDAG
Styrkeinriktat träningspass där vi använder hantlar och skivstång. Träning för hela kroppen.

Den perfekta klassen för dig som vill få plattare mage, fastare rumpa och lår. Klassen är öppen för ungdomar 12-15 år.
   
SÖNDAG
Functional Moves är funktionell gruppträning som ger dig styrka och kondition. Träningen bygger på enkla och atletiska rörelser och passar alla, oavsett träningsstatus och ålder.
   

PT yoga är för alla, vare sig du är van yogautövare eller nybörjare. Tillsammans med mig kan du finslipa din teknik, komma djupare in i ditt yoga utövande eller få kunskap i hur du kan hjälpa din kropp vid skada. 

Utforska och upptäck nya möjligheter i dynamiskt flödande yogasekvenser med fokus på kroppens placering. Du kommer att arbeta med funktionella rörelser som ger dig ökad styrka, rörelsefrihet och medvetenhet. 

PT Yoga är en utmärkt start för dig som är nybörjare. Din personliga yogaklass anpassas helt efter dina individuella önskemål och behov, en stund bara för dig själv.

En PT-session är 60 min lång. Du kan boka en enstaka tid eller mer regelbundet över en längre period.

 

 

Bokning sker till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 042-236979.

 

Liv 2 sv.jpeg

Liv Örnerfors
Liv har en kandidatexamen i fysioterapi, studier i bl.a. idrottsmedicin, yoga, pilates och dans.

Vägen till hälsa och välbefinnande börjar här...
UPP