reception carin

Ordinarie bemannade öppettider
fr.o.m. 2020-09-28

MÅNDAGAR 08:00-20:00 Stängt 13:00-15:00
TISDAGAR 06:30-20:00 Stängt 13:00-15:00
ONSDAGAR 08:00-20:00 Stängt 13:00-15:00
TORSDAGAR 08:00-20:00 Stängt 13:00-15:00
FREDAGAR 07:00-17:00 Stängt 13:00-15:00
LÖRDAGAR 08:00-12:00
SÖNDAGAR   Ej bemannat

Tel: 042-23 69 79
Mobil: 0707-95 47 27
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

Öppettider med tag fr.o.m. 2020-09-28
(gäller endast kunder med hel- eller halvårskort)

MÅNDAGAR 06:00 - 22:00
TISDAGAR 06:00 - 22:00
ONSDAGAR 06:00 - 22:00
TORSDAGAR 06:00 - 22:00
FREDAGAR 06:00 - 20:00
LÖRDAGAR 07:00 - 18:00
SÖNDAGAR 07:00 - 18:00

 Öppettider Helgdagar

 

Midvinterschema

Nu har vi startat försäljningen av vår Midvinterkort.
Med kortet kan du träna hur mycket du vill på alla öppna klasser, inklusive yoga och pilates, samt i vårt gym under 5 veckor, 14 dec - 17 jan. Kom och testa våra nygamla klasser "Total bodytoning" och "3-2-1" eller prova nyheten "Yoga Nidra". Allt detta och mycket mer för bara 890 kr om du köper ditt kort senast 30 nov, därefter 1190 kr. 
Som en extra bonus får du dessutom tilgång till vår Onlineträning via Facebook. OBS! Begränsat antal. Först till kvarn gäller. Är du inte medlem tillkommer en engångsavgift för medlemskap.

Om du vill lära dig Ashtangayoga, men inte har möjlighet att gå en längre kurs, kommer här ett perfekt tillfälle för dig!
En intensivkurs där du under fem dagar blir introducerad till Ahtangayoga och Mysore-träning, som är det traditionella sättet att utöva denna yogaform.

Mysore-style, yoga i ditt eget tempo, i din egen takt
Mysore style innebär att du praktiserar tillsammans med andra elever i en grupp, men i din egen takt. Vi är alla olika och meningen är att yogan ska anpassas individuellt utifrån varje persons unika behov. Med hjälp av läraren får du lära dig ordningen på positionerna och du får stöd när du behöver lite guidning. När du är redo lägger läraren till nya positioner allt eftersom. Det blir som att ha en personlig tränare - fast i grupp.

Alla kan gå på Mysore
Det spelar ingen roll om du har lång eller kort erfarenhet av yoga, på Mysore tränar alla efter sin egen förmåga. Intensivveckan är för alla och passar både dig som aldrig yogat tidigare och yogisar som kommer från en annan yogaform och vill få en snabb introduktion till Ashtangayoga. Den första dagen är en introduktion för nybörjare men alla är välkomna att delta. Är du osäker och vill prova först går det att boka lördagens workshop separat, se nedan.

Yoga i trygga händer
Vår Mysore-kurs leds av Merethe Bråthen som har jobbat som instruktör i friskvårdsbranschen sedan 1994 och bl.a. studerat yoga för Saraswati i Mysore i Indien och flera svenska och internationella lärare.

Merethe

Program
Dag 1, lör 5 dec kl. 12.30 - 15.30
Introduktionsdag och Mysore praktik. Vi går igenom grunderna i Ashtangayoga, andningsträning, bandhas och rätt teknik för solhälsningarna, de stående positionerna samt den avslutande sekvensen. Alla är välkomna denna dag utan att binda upp sig för hela kursen. Har du tränar Ashtangayoga tidigare går det bra att starta på söndagen.

Dag 2, sön 6 dec kl. 09.00 - 11.00. Drop-in kl. 09.00 - 09.30
Ashtangayoga mysore style

Dag 3 - 5, mån 7 dec - ons 9 dec kl. 06.00 - 08.00. Drop-in kl. 06.00 - 06.30.
Ashtangayoga mysore style

Dusch finns, så kom gärna innan jobbet!

 

Pris & bokning
Lör 5 dec 290 kr
Sön-ons 790 kr
Hela kursen 890 kr

Boka plats: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Obs! Begränsat antal platser. Anmälan är bindande, men inte personlig. Vi betalar endast tillbaka kursavgiften mot uppvisande av läkarintyg.

Är du ledig dagtid eller kanske följer FHM:s rekommendationer och jobbar hemifrån?
Då kanske du är intresserad av vårt nya dagkort? Kortet är giltigt måndag - fredag från det vi öppnar t.o.m kl 13.
Träna 9 gruppträningspass / vecka och gymma hur mycket du vill året ut för enbart 960 kr (medlemspris). Vi startar försäljningen 1 september. 
Ju snabbare du kommer igång desto mer träning får du för pengarna!
Boka ditt kort nu på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

Dagkort

Ge dig själv en fin start på det nya året och unna dig en långhelg på bortaplan (eller hemmaplan) tillsammans med Karin Björkegren Jones och Carin Jönsson, två välkända hälsoprofiler med lång erfarenhet av träning och välbefinnande. Tre träningsdagar fyllda med härlig träning, motiverande utmaningar, skön yoga och inspirerande workshops. Vi tränar i vacker miljö på Sans & Balans i charmiga Viken. Välj en eller två dagar, eller skäm bort dig och boka alla tre! Du får härlig energi, nya kunskaper och på köpet många glada skratt.

 

 

Karin Boost                                       Carin boost

Boka plats: klicka HÄR! (rulla längst ner på sidan du kommer till)
OBS! Begränsat antal platser (16), så att alla får sin "safety zone". Var vänlig respektera att din anmälan är bindande, men inte personlig. Betalning sker i samband med anmälan. 
Vid avbokning betalas hela avgiften tillbaka mot uppvisande av läkarintyg.

 

MJUKSTART
Hitta lugnet!
ons 6 januari (trettondagen)
(ca 08.30 - 16.30)
_________________________________________________

En dag för reflektion, återhämtning och vila - en njutardag för hela dig!

08.30 - 10.30 Yin och yangyoga
Vi behöver både aktivitet och vila i våra liv. Det ideala är att hitta balansen mellan de båda. I den här workshopen blandar vi mer fysisk hathayoga med lugnare yinyoga där vi vilar i positionerna lite längre.(KBJ)

Paus: Kaffe/te och frukt

10.45 - 11.45 Pilates
Vi upptäcker de små musklerna i kroppen med hjälp av en liten mjuk boll. (CJ)

Paus för lunch

13.00 - 13.50 Föredrag: Yoga som livsstil
Visst vore det härligt om livet jämt var lika balanserat som på yoga-mattan? Men hur får man en yogisk vardag när kalendern är fullbokad, barnen bråkar och du har högar med tvätt? Med de här tipsen tar du yogalugnet från mattan in i vardagen. (CJ)

14.00 - 14.45 Egenmassage
Med hjälp av rulle och boll masserar vi rygg och nacke, släpper på spänningar och mjukar upp tighta muskler. (CJ)

Paus: Kaffe/te och frukt

15.00 - 16.30 Relax
Avspänning, andning och meditation är ledorden i den här workshopen. I den här klassen fokuserar vi på andetaget och hur i kan utveckla och förlänga varje andetag genom andningsträning. Vi hittar in i avspänning och vila genom övningar och yogaställningar och vi tar hjälp av eteriska oljor i en guidad meditation. (KBJ)

 

Pris: 990 kr inkl all träning, kaffe/te och frukt

RIVSTART
Starta året riktigt starkt!
tors 7 januari
(ca 08.30 - 16.30)
_________________________________________________

Vill du få en stark och smidig kropp är det allsidig träning som gäller. Mixa styrka med rörlighet- och koordinationsträning. Kroppen behöver variation för att inte överbelastas. Här får du ett perfekt upplägg med en härlig mix.

08.30 - 09.10 Mobility
Vi startar dagen med ett härligt rörlighetspass. Med käpp och handduk kommer vi åt vanliga problemområden som baksida lår, bröstrygg och höfter. (CJ)

09.20 - 10.00 Funktionell träning
Kort och effektivt pass med kettlebell och den egna kroppen som motstånd. Vid uppehåll tränar vi utomhus. Kläder efter väder. (CJ)

Paus: Kaffe/te och frukt

10.15 - 12.15 Öppna upp
Yoga med inriktning på höft- och bröstöppningar och lite djupare bakåtböjningar. Vi sitter alldeles för mycket och just bakåtböjningar är något vi behöver mer av i våra liv. För att balansera och öppna upp. Klossar, hjul, bolster är några av de redskap vi kommer att använda i den här workshopen. (KBJ)

Paus för lunch

13.30 - 15.30 Workshop "Hur stark är din bål?"
Kärnan i en stolt kropp är en stark bål. Oavsett om magen är rund eller platt är den en viktig kraftkälla. Vi mixar teori med praktik (CJ)

Paus: Kaffe/te och frukt

15.40 - 16.30 Core träning
Carins "grymma" core, ett triathlon för din bål, tre moduler, tre redskap och grymt jobbigt! (CJ)

 

Pris: 990 kr inkl all träning, kaffe/te och frukt

OMSTART 
Ditt nya liv börjar nu!
fre 8 januari
(ca 08.30 - 16.30)
_________________________________________________

Dags för en fysisk och själslig detox? Stress, för lite sömn, brist på motion gör att kroppen inte hinner med att ta hand om slaggprodukterna. Under jul- och nyårshelgerna blir det ofta för mycket av det goda. Efter en sådan period kan det vara hög tid att städa kroppen, våga testa nytt och öppna upp för ett liv i bättre balans. Hur vill du må 2021?

08.30 - 10.30 Twist & turn
Fokus på ryggradsvridningar och att hitta andningen och lyftet i ställningar/vridningar som ofta utmanar oss i yogan. (KBJ)

Paus: Kaffe/te och frukt

10.45 - 12.00 Föredrag: Ren skönhet
Karin berättar om sin nya bok och varför det är smart för din hud, din plånbok och för miljön att göra din egen hudvård. (KBJ)

Paus för lunch

13.15 - 14.15 Föredrag: Så skapar du goda vanor och behåller dem!
Lär dig hur du sätter mål och undviker de vanligaste vardagsfällorna. (CJ)

14.30 - 15.15 Detox flow
En kort klass för att främja blodcirkulationen och släppa på spänningar i kroppen. Genom lätt pressur med hjälp av boll och en filt stimuleras de inre organen i kroppen. Njut av känslan av en rensande effekt både fysiskt och mentalt. (CJ)

Paus: Kaffe/te och frukt

15.30 - 16.30 Avspänning och guidad meditation
(KBJ)

 

 

 

Pris: 1190 kr inkl Karins nya bok "Ren skönhet", all träning, kaffe/te och frukt.

Hostschema

Höstens schema (del 2) är här med 30 klasser varav 7 klasser utomhus varje vecka.
Schemat börjar gälla v. 45.

De kommande veckorna kommer innebära en utmaning; att leva säkert för att minska smittspridningen och samtidigt fortsätta leva för att må väl.

Med en pandemi som nu hållit oss i sitt grepp sen i mars, och med nya skärpta restriktioner kommer det att vara extra viktigt att träna säkert och visa omtanke om varandra. På Sans & Balans följer vi noga utvecklingen och myndigheternas restriktioner. Vi upplever att alla som tränar hos oss är oerhört omtänksamma och solidariska i att hålla avstånf till varandra, tvätta händerna och tvätta av redskapen efter användning. Vi hoppas att ni, liksom vi, orkar fortsätta med den omtänksamheten så länge pandemin kräver det av oss.

Våra tidigare åtgärder ligger kvar; vi fortsätter med minskat antal deltagare på klasserna, erbjuder utomhusklasser och onlineträning.
Med de nya direktiven som kom i veckan vidtar vi  nu ytterligare åtgärder för att minska smittspridningen och minimera risken för trängsel. 
OBS! Detta innebär tyvärr att vi måste lämna återbud till några av er som redan fått plats till vissa klasser.

Ytterligare åtgärder from 1 november:

  • Justerar tider på vissa gruppträningsklasser, för att skapa mer utrymme mellan klasserna (håll extra koll på ev nya starttider).
  • Ökade (obemannade) öppettider i gymet, fredagar till kl. 20.00
  • Minskar antalet platser på gruppträningsklasserna till 16 st på alla klasser inomhus
  • Extrainsatt uteklass måndagar kl. 16.45
  • Möblerar om anläggningen för att skapa mer utrymme
  • Fler möjligheter till onlineträning

 

Vid sjukdomssymtom (även små)ber vi dig att stanna hemma och vila eller träna online. Det gäller även om någon i din familj eller direkta närhet är sjuk. Du ska ha varit helt frisk och feberfri minst två dygn innan du kommer tillbaka.

Handsprit finns i receptionen och vi är tacksamma om du använder den (eller egen handsprit) direkt när du kommer till studion.

Boka gärna din favoritklass i god tid, och om du får förhinder och inte kan delta är vi tacksamma om du också avbokar i god tid, så någon annan kan få din plats. Du behlver avboka minst 2 timmar före klass startar.

 

Tack för att ni hjälper oss att hålla studion trygg och säker!

Hoppas att ni håller er friska i dessa tider.

Mot bakgrund av den nuvarande situationen och den osäkerhet som många upplever vill vi informera er om vilka åtgärder vi på Sans & Balans vidtar i dagsläget. 
Studion är öppen precis som vanligt då vi är en liten studio med få deltagare på klasserna och vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

  • Är du sjuk, stanna hemma. En bra riktlinje oavsett corona eller ej.
  • Var extra noga med din handhygien. Det finns handsprit i gymmet och i receptionen. Tvätta händerna med två och vatten och sprita händerna.
  • Har du varit utomlands eller varit i kontakt med en smittad person ber vi dig stanna hemma under 14 dagar (inkubationstid).
  • Ta gärna med egen träningsmatta.
  • Vi ber också dig som har vanliga förkylningssymptom att stanna hemma. Vila och frisk luft underlättar tillfrisknandet. 

 

  • Handsprit och ytdesinficering finns utplacerade i studion att använda före och efter träning.
  • Lokalerna städas omsorgsfullt och vi är extra noga med att rengöra handtag, kranar och andra ytor som man ofta kommer i kontakt med med händerna.
  • Vi rengör tillsammans med er kunder mattor, maskiner och redskap efter varje träningstillfälle med vatten och desinficeringsmedel. 
  • Personal som är sjuk eller upplever minsta symptom ska stanna hemma. 

Våra klasser och kurser pågår som planerat om inga andra rekommendationer/beslut tas av myndigheterna.
Vi har minskar antalet deltagare på alla våra klasser och även begränsat platserna på våra kurser.

Vi tackar för din förståelse och samarbete. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 042-236979.

Vägen till hälsa och välbefinnande börjar här...
UPP